Свет в храмине от свечи, а в душе от молитвы

 

Свет в храмине от свечи, а в душе от молитвы. Русская народная пословица

 

✒  Свет в храмине — свеча, свет же в чувстве молитвенный разум; ясен же свет от свечи, не знающей примесей никаких, светла же премного молитва не смешанная с мыслями земными.

✏ Свѣтъ убо въ храминѣ свѣштя, свѣтъ же въ чювьствѣ молитвьный разумъ; яснъ же свѣтъ от свѣштя, не суштю въмѣсу никоемуже, свѣтла же зѣло молитва непримѢсна мысли земьныихъ.

📖 Избрано из многих книг княжих, в лето 6584 при Святославе, князе Русской земли


✒  Вот что пойми, брат: верховный апостол Петр сам был церковь Бога живого, а когда был схвачен Иродом и посажен в темницу, не молитва ли Церкви избавила его от руки Ирода? И Давид молился, говоря: «Одного прошу я у Господа и того только ищу, чтобы пребывать мне в доме Господнем во все дни жизни моей, созерцать красоту Господню и посещать святую Церковь Его». Сам Господь говорит: «Дом Мой домом молитвы наречется». «Где, — говорит, — двое или трое собраны во имя Мое, там и Я посреди них».

✏ О сем, брате, разумѣй, яко и връховъный апостолъ Петръ сам церьки сый Бога жива, и егда атъ бысть от Ирода и всаженъ в темницю, не от церьки ли бывающиа молитвы избавиша его от руку Иродову? И Давидъ бо молится и глаголя: «Единою прошу у Господа, того взыщю, да живу в дому Господни вся дьни живота моего, и да зру красоту Господню и посѣщаю церковь святу его». Сам бо Господь рече: «Дом мой — дом молитвы наречется». «Идѣже бо, — рече, — два или трие събрании въ имя мое, ту есмь посреди ихъ».

📖 Патерик Печерский


✒  Вы есте свет миру: не может град укрытися верху горы стоя: ниже вжигают светилника и поставляют его под спудом, но на свещнице, и светит всем, иже в храмине суть. Тако да просветится свет ваш пред человеки, яко да видят ваша добрая дела и прославят Отца вашего, иже на небесех.

✏ Вы — свет мира. Не может укрыться город, стоящий на верху горы. И, зажегши свечу, не ставят ее под сосудом, но на подсвечнике, и светит всем в доме. Так да светит свет ваш пред людьми, чтобы они видели ваши добрые дела и прославляли Отца вашего Небесного.

📖 Святое Евангелие


✒  Как говорит Господь в Святом Евангелии: «Так да просветится свет ваш пред человеками, чтобы видели дела ваши благие и прославляли Отца вашего, который на Небесах». И еще говорит: «Не укроется город, наверху горы стоя. И зажигая светильник не ставят его под спудом, но на подсвечнике» и прочее.
Сего угодника своего, преподобного отца нашего и преблаженного Сергия, так Бог почтил и так прославил, что благодаря молитвам его многие от болезней выздоравливали и многие от недугов исцеление приняли, многие от бесов избавились и от различных искушений очистились. Так Бог прославил угодника своего не только в той стране, где жил святой, но и в других городах, и в дальних странах, и у всех народов от моря до моря, не только в Царьграде, но и в Иерусалиме. Не только одни православные дивились добродетельной жизни преподобного, но и неверные многие удивлялись богопребывательной жизни его: ведь он Бога возлюбил всем сердцем своим и ближнего своего, как и сам себя, равно любящий всех и всем добро творящий, и все ему благотворят; и ко всем любовь имеющий, и все к нему любовь имеют и добре его почитают. И многие к нему приходящие, не токмо ближние, но издалече и от дальних городов и стран, хотящие видеть и слышать слово от него и великую пользу и душевное спасение приемлющие от поучения и дел его: учащего и творящего, как в Деяниях святых апостолов говорится: «Понеже начат Исус творити же и учити»; чему словом учит, то же сам делом творит.

✏ Якоже рече Господь въ святом Евангелии: «Тако да просвѣтится свѣт вашь пред человекы, яко да видят дѣла ваша блага и прославят Отца вашего, иже есть на небесѣхь». И пакы рече: «Не укрыется град, връху горы стоа. Ни вжигают свѣтилника и поставляют его под спудом, но на свѣщницѣ» и прочаа.
Сего же угодника своего, преподобнаго отца нашего и преблаженаго Сергиа, тако Богъ почте его и тако прослави его, яко да молитвами его мнози от болѣзней здравы бывааху и мнози от недугъ исцѣлѣние приаша, мнози от бѣсовь избавишася и многоразличных искушений очистишася. Толико бо Богъ прослави угодника своего не токмо в той странѣ, въ нейже живяше святый, но и въ иных градѣх, и в далних странах, и въ всѣх языцѣх от моря даже и до моря, не токмо въ Царьствующемь градѣ, но и въ Иерусалимѣ. Не токмо едини православнии почюдишася добродѣтелному житию преподобнаго, но и невѣрнии мнози удивишася благопребывателнѣй жизни его: бяше бо Бога възлюби всѣм сердцемь своим и ближняго своего, яко и сам ся, Равно бо любляше всѣх и всѣмь добро творяше, и вси ему благотворяху; и къ всѣм любовь имяше, и вси к нему любовь имѣаху и добрѣ его почитааху. И мнози к нему прихождааху, не токмо ближнии, но издалече и от далних градовъ и странъ, хотяще видѣти и слышати слово от него и велику плъзу и душевное спасение приемлюще от поучениа и дѣлъ его: учаше бо и творяше, якоже въ Дѣаниих святых апостолъ речеся: «Понеже начат Исус творити же и учити»; иже убо словом учааше, то же сам дѣломь творяше.

📖 Житие преподобного и богоносного отца нашего Сергия Радонежского, чудотворца.

 

Добавить комментарий